GOD TV

Wikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
GOD TV

God tv.jpg

Perustettu 1995
Puheenjohtaja Rory Alec
Avainhenkilöt Rory ja Wendy Alec (perustajat)
Kotipaikka Yhdysvaltain lippu Washington DC
Israelin lippu Jerusalem
Toiminta-alue Suomen lippu Suomi, TV7
Israelin lippu Israel, koko maailma
Yhdysvaltain lippu Yhdysvallat
Yhdistyneen kuningaskunnan lippu Englanti
Intian lippu Intia
20px Kapkaupunki
Australian lippu Australia
Toimiala Viestintä
Kotisivu http://www.god.tv

GOD TV (alun perin Christian Channel Europe) on maailmanlaajuinen kristillinen tv-kanava. Sen perustivat Rory ja Wendy Alec Englannissa tammikuussa 1995. [1] Tammikuussa 2002 lähetykset siirrettiin Israeliin, [2] jolloin näkyvyysalue arvioitiin olevan 15 satelliitin avulla 80% maapallosta. Israelista se lähettää kuutta kanavaansa eri puolille maailmaa ympäri vuorokauden: GOD TV USA; the GOD Channel UK; GOD Europe; the GOD Channel, Africa; the GOD Channel, Asia; and the GOD Channel, Australasia. [3]

GOD TV:n pääkonttori on Washingtonissa ja maailmanlaajuisen ohjelmiston lähetyskeskus on Jerusalemin keskustassa.[2] Kanavalla on studioita myös Englannissa, Yhdysvalloissa ja Israelissa. Toimistoja yhtiöllä on Englannissa, Saksassa, Tanskassa, Etelä-Afrikassa, Intiassa, Hongkongissa, Floridassa ja Norjassa. Vuonna 2007 yhtiön vuosibudjetti oli 20 miljoonaa puntaa, josta 68 % tuli lahjoituksina ja 19 % sponsoroituna ohjelma-aikana. Sen on sanottu olevan kolmanneksi suurin kristillinen TV-yhtiö Trinity Broadcasting Networkin ja texasilaisen Daystar Television Networkin jälkeen.[2]

GOD TV:n vakituisia sisällöntuottajia ovat muun muassa Mike Bickle, Reinhard Bonnke, Benny Hinn, T. D. Jakes, Joyce Meyer, Nathan Morris, Hillsong-seurakunta, Brian Houston, David Pawson ja Andrew Wommack. Suomessa GOD TV näkyy Internetin lisäksi neljän satelliitin kautta maksuttomana kanavana.[4]. Suomalainen Taivas TV7 on esittänyt aikaisemmin GOD TV:n ohjelmia.

Kanavaa on kritisoitu menestysteologiasta (Prosperity Gospel). The Daily Telegraph -lehdessä James Hall kirjoitti kriittisen artikkelin kanavasta otsikolla Halo to Christian Profits. [5]

Lähteet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Aiheesta muualla[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]