Daily Express

Wikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun

Daily Express on brittiläinen konservatiivinen tabloid-kokoinen sanomalehti. Marraskuussa 2006 sen levikki oli 774 665.

Lehti on perustettu vuonna 1900. Vuonna 2000 lehti myytiin Richard Desmondin Northern & Shellille, joka julkaisee "seiskalehti-tyylistä" julkkisten elämään keskittyvää OK-viikkolehteä. Kauppa herätti närää konservatiivisen lukijakunnan keskuudessa, koska Desmondin lehtikonserniin kuuluu myös pornolehtiä.

Daily Express on ollut vuosia Daily Mailin kovin kilpailija.

Tyypillisiä Daily Expressin etusivun uutisten aiheita ovat asuntojen hinnat, ruokaskandaalit, lääketieteelliset ihmeet ja sää. Lehden omistautuminen Walesin prinsessa Dianan elämän seuraamiselle on vertaansa vailla - vuonna 2006, yhdeksän vuotta kuolemansa jälkeen, Diana oli etusivulla 46 kertaa. [1]

Lähteet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

  1. BBC Media Monitor

Aiheesta muualla[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Tämä lehtiin liittyvä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Wikipediaa laajentamalla artikkelia.