Islamic Republic of Iran Broadcasting

Wikipediasta
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Islamic Republic of Iran Broadcasting
Irib-logo.jpg
Perustettu 1926 (radio)
1958 (televisio)
1966 (omaksi yhtiöksi)
1979 (nykymuodossa)
Toimitusjohtaja Abdulali Ali-Asgari
Kotipaikka Teheran, Iran
Toimiala televisio- ja radiotoiminta, viestintä
Omistaja Iranin valtio
Kotisivu www.irib.ir
IRIB:n pääkonttori Teheranissa.

Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB) (pers. ‏صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران‎, Sedā va Sīmā-ye Jomhūri-ye Eslāmi-ye Īrān, suom. Iranin islamilaisen tasavallan ääni ja visio) on Iranin yleisradioyhtiö, joka tunnettiin ennen islamilaista vallankumousta nimellä Iranin kansallinen radio ja televisio.

IRIB omistaa muun muassa valtakunnalliset TV1, TV2, TV3, TV4 ja TV5 -televisiokanavat, useita paikalliskanavia, englanninkielisen Press TV -uutiskanavan sekä radiokanavia. Se julkaisee myös päivittäin ilmestyvää Jam-e Jam -sanomalehteä.

Aiheesta muualla[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Commons
Wikimedia Commonsissa on kuvia tai muita tiedostoja aiheesta Islamic Republic of Iran Broadcasting.