Sky News

Wikipediasta
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Sky News
Sky-news-logo.png
Lähetykset alkoivat 5. helmikuuta 1989
Omistaja Sky Group (Comcast)
Maa  Britannia
Näkyvyysalue maailmanlaajuinen
Kotisivu news.sky.com

Sky News on brittiläinen ympärivuorokautinen uutiskanava, jonka omistaa maksutelevisioyhtiö Sky Group. Kanava aloitti lähetyksensä 5. helmikuuta 1989. Kanava on vapaasti katsottavissa ympäri Britanniaa, ja sitä voi katsoa suoratoistona myös kanavan omilla sivuilla sekä mm. YouTuben ja Apple TV:n välityksellä.

Tv-kanavan lisäksi se operoi Sky News Radiota, joka toimittaa uutisia useille kaupallisille radioasemille Britanniassa.

Muut kanavat[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Brittiläisen kanavan lisäksi Sky News -brändin alla toimii kaksi muuta kanavaa; Sky News Arabia, jonka Sky omistaa yhdessä Abu Dhabi Media Investment Corporationin kanssa, ja Sky News Australia, joka ei tosin enää ole Sky-yhtiön omistuksessa, vaan kuuluu News Corp Australiaan.

Aiheesta muualla[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Commons
Wikimedia Commonsissa on kuvia tai muita tiedostoja aiheesta Sky News.
Tämä televisioon liittyvä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Wikipediaa laajentamalla artikkelia.