Kansan päivälehti

Kohteesta Wikipedia
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Kansan päivälehti
People's Daily logo.svg
Kansan päivälehden ensimmäisen numeron kansi (15.6.1948).
Kansan päivälehden ensimmäisen numeron kansi (15.6.1948).
Lehtityyppi sanomalehti
Julkaisija Kiinan kommunistisen puolueen keskuskomitea
Levikki 3 miljoonaa [1]
Perustettu kesäkuu 1948[1]
Sitoutuneisuus Kiinan kommunistinen puolue
Kotipaikkakunta Peking[1]
Kotimaa Kiinan lippu Kiina[1]
Ilmestymistiheys päivittäin
[www.people.com.cn Kotisivu]

Kansan Päivälehti (kiina: 人民日报; pinyin: Rénmín Rìbào) on Kiinan kommunistisen puolueen pää-äänenkannattaja. Se on perustettu vuonna 1948 ja sen levikki on nykyisin noin 3 miljoonaa.[1] Vaikutusvaltainen lehti on tavallisesti listattu maansa laajalevikkisimmän sanomalehden Cankao Xiaoxin jälkeen Kiinan 2. suurimmaksi sanomalehdeksi. [2][3][4]

Kansan päivälehden pääkonttori Pekingissä (2015).

Lähteet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

  1. a b c d e About Us - Introduction to People's Daily people.cn. Viitattu 23.9.2017. (englanniksi)
  2. Top 10 daily newspapers in China (Artikkelissa levikin mukaan kasvava sivujärjestys: Kansan päivälehti sivulla 9 ja Cankao Xiaoxi sivulla 10) 31.10.2011. china.org.cn. Viitattu 24.9.2017. (englanniksi)
  3. Q&A: China's newspaper industry 11.1.2013. BBC, bbc.com. Viitattu 24.9.2017. (englanniksi)
  4. Main Media Players in China noin 2010?. AHK Greater China/ Delegations of Germain Industry & Commerce, china.ahk.de. Viitattu 24.9.2017. (englanniksi)

Aiheesta muualla[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]