The Korea Times

Wikipediasta
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
The Korea Times
The Korea Times logo.png
Lehtityyppi sanomalehti
Perustettu 1950
Päätoimittaja Oh Young-jin
Kotimaa  Etelä-Korea
Ilmestymistiheys päivittäin
Kieli englanti
Aiheesta muualla
Kotisivu

The Korea Times (kor. 코리아타임스, Koria Taimseu) on eteläkorealainen englanninkielinen päivittäinen sanomalehti. Yhdessä koreankielisen rinnakkaislehtensä, Hankook Ilbon, kanssa se kuuluu Dongwha Enterprice -yrityksen omistukseen.[1] Vuonna 2020 lehden päätoimittajaksi nimitettiin Oh Young-jin.[2]

Lehden perusti Helen Kim ja ensimmäinen numero, joka oli kaksi sivua ilmestyi 1. marraskuuta 1950, jolloin Korean sota oli vielä käynnissä. Yksi syy lehden perustamiseen oli tuottaa uutisia sodasta ei-korealaisille lukijoille.[3] Lehti on Etelä-Korean ensimmäinen päivittäinen englanninkielinen sanomalehti.[4]

Etelä-korean entinen presidentti Kim Dae-jung on kertonut oppineensa englantia lehden avulla. [5]

Lähteet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

  1. About Korea Times 2021. The Korea Times. Viitattu 17.11.2021. (englanniksi)
  2. Oh Young-jin appointed Korea Times president and publisher 1.4.2020. The Korea Times. Viitattu 17.11.2021. (englanniksi)
  3. History 2021. The Korea Times. Viitattu 17.11.2021. (englanniksi)
  4. The Korea times. Library of Congress, Washington, D.C. 20540 USA. Viitattu 17.11.2021.
  5. A New Kind of Leader for Korea, and Asia Too The New York Times. 23.2.1998. Viitattu 17.11.2021. (englanniksi)