The Ring

Wikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Tämä artikkeli käsittelee nyrkkeilylehteä. Ring on myös elokuva.

The Ring (tunnetaan myös nimellä Ring Magazine) on yhdysvaltalainen nyrkkeilyaiheinen aikakauslehti. Lehden julkaisu aloitettiin vuonna 1922, jolloin sen aiheet kattoivat nyrkkeilyn lisäksi myös ammattilaispainin. Kun ammattilaispainin kilpailullisuus tuli kyseenalaiseksi, siirtyi lehti keskittymään pelkästään nyrkkeilyaiheisiin. Lehti on pitänyt vuodesta 1933 omaa listaansa ammattilaisten maailmanmestareista.

Historia[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

The Ring Magazinen ensimmäinen päätoimittaja oli Nat Fleischer. Lehden toinen perustaja ja pitkäaikainen toimittaja oli Dan Daniel.

Vuonna 1977 perustettiin espanjan-, ranskan- ja japaninkieliset laitokset. Espanjankielistä versiota painettiin Venezuelassa ja myytiin myös muihin espanjankielisiin maihin ja Yhdysvaltoihin.

Vuonna 1979 The Ring Magazinen osti Bert Randolph Sugar, joka kuitenkin myi lehden pian eteenpäin. Vuonna 1989 lehti olikin jo vararikon partaalla, ja sen julkaisu lopetettiin suurimmaksi osaksi vuotta. Vuonna 1990 sen julkaisua kuitenkin jatkettiin uusien omistajien myötä.

Lehteä julkaisee London Publications. Lehden omistava Golden Boy Promotionsin tytäryhtiö Sports and Entertainment Publications omistaa myös KO Magazinen, World Boxing -lehden ja Pro Wrestling Illustrated -lehden. Jotkin Yhdysvaltalaiset mediat tunnustavat lehden ranking-listaukset virallisiksi. Golden Boy Productionsin omistava promoottori de la Hoya ei pidä ongelmallisena nyrkkeilylehden omistamista eikä näe tilanteessa eturistiriitaa [1]

Katso myös[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Lähteet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Aiheesta muualla[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]