Klassekampen

Kohteesta Wikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Klassekampen
Lehtityyppi päivälehti
Kustantaja omistajat: Rødt (20 %), Klassekampens Venner (17 %), Fagforbundet (15 %), Industri Energi (5 %), Fellesforbundet (5 %), Mater AS (5 %), Oktoberstiftelsen (5 %), pienosakkaat (noin 35%)[1]
Levikki 23 414 (2016)[2].
Perustettu 1969
Päätoimittaja Bjørgulv Braanen
Sitoutuneisuus sosialistinen
Kotipaikkakunta Oslo
Kotimaa Norja
Sivukoko tabloidi
Kieli norja
Kotisivu Klassekampen

Klassekampen on norjalainen sanomalehti, joka ilmestyy koko maassa. Se on perustettu 1969. Se oli kuukausilehti 1969–1972 ja viikkolehti 1973–1975, minkä jälkeen se ilmestyi vuonna 1976 kaksi kertaa viikossa. Päivälehdeksi se muuttui 1. huhtikuuta 1977.

Klassekampen omistajia ovat ammattiliitot, kuten Fagforbundet, OktoPax ja Industri Energi, sekä puolue Rødt ja Klassekampens Venner.

Vastaavat päätoimittajat[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Jon Michelet, Klassekampenin päätoimittaja 1997–2002.

Levikki[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

  • 1980: 7 219
  • 1981: 7 633
  • 1982: 7 685
  • 1983: 7 920
  • 1984: 8 008
  • 1985: 7 780
  • 1986: 8 020
  • 1987: 8 110
  • 1988: 8 185
  • 1989: 8 449
  • 1990: 8 206
  • 1991: 9 232
  • 1992: 10 042
  • 1993: 9 692
  • 1994: 9 822
  • 1995: 9 103
  • 1996: 7 796
  • 1997: 8 087
  • 1998: 6 506
  • 1999: 6 477
  • 2000: 6 557
  • 2001: 6 648
  • 2002: 6 929
  • 2003: 7 178
  • 2004: 7 512
  • 2005: 8 759
  • 2006: 10 109
  • 2007: 11 386
  • 2008: 12 109
  • 2009: 13 265
  • 2010: 14 390
  • 2011: 15 390
  • 2012: 16 353
  • 2013: 17 648
  • 2014: 19 253
  • 2015: 21 648
  • 2016: 23 414
Vahvistetut nettolevikkitiedot 1980-2016
(punainen: paperilehti, pinkki: digilehti)

Lähteet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Aiheesta muualla[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]