Siirry sisältöön

Ikuisen teekkarin laulu

Wikipediasta

Ikuisen teekkarin laulu on teekkarilaulu, joka lauletaan Kun minä kotoani läksin -kansanlaulun melodian mukaan. Laulun sanat ovat peräisin 1920-luvulta. Ikuisen teekkarin laulu on tapana laulaa sitsien tai juhlien viimeisenä lauluna.[1] Nykyään lauluun vaaditaan usein täyttä hiljaisuutta.[2]

»Talvi-iltain tummentuessa
Polin suojiin me saavumme taas.
:,: Meidät tekniikka jälkeen on jättänyt
sen me tahdomme unhoittaa. :,:


Unelma vain on diplomityömme
joka tenttimme vanhennut.
:,: Jo ruostunut harpikko käyttämätön,
tushi pulloihin jähmennyt. :,:


Aina teekkaripolvien uutten
ohi pöytämme käyvän nään
:,: Mutta meillä ei voimaa enää kylliksi
heidän joukkoonsa liittymään. :,:


Viini laseissa ilkkuen päilyy
meitä kutsuen kuohuillaan.
:,: Pois murheemme tahdomme karkoittaa
äly pois mitä maksoikaan! :,:


Ja kun Integer vitae meille
kerran viimeisen lauletaan.
:,: Silloin ikuisen teekkarin haudalle
oluttynnöri nostetaan. :,:»
(Ikuisen teekkarin laulu)

  1. Teekkarikulttuuri Tampereen Teekkarit. Viitattu 9.11.2025.
  2. Laulukulttuuri Teknillisen korkeakoulun ylioppilaskunta. Viitattu 9.11.2025.