Sun News Network

Wikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun

Sun News Network oli englanninkielinen Kanadassa toiminut uutiskanava, jonka omistivat Sun Media Corporation ja Groupe TVA, molemmat Québecor Média-yhtiön tytäryhtiöitä.[1] Kanava aloitti lähetyksensä 18. huhtikuuta 2011.[2]

Sun News oli tunnettu provosoivasta sisällöstään, oikeistokonservatiivisista näkökulmistaan, ja useista kohuistaan. Sillä oli keskimäärin vain 8000 katsojaa, mikä oli huomattavasti vähemmän kuin sen kilpailijoilla CBC News Networkilla ja CTV News Channelilla.[3]

Kanava lopetti toimintansa 13.2.2015 taloudellisten tappioiden ja huonojen katsojalukujen takia. [4]

Katso myös[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Lähteet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

  1. Quebecor fires warning shot at all-news networks theglobeandmail.com. 15.6.2010. The Globe and Mail. Viitattu 21.2.2015.
  2. Sun News Network rises today torontosun.com. 18.4.2011. Toronto Sun. Viitattu 21.2.2015.
  3. Sun News Network to shut down: sources cbc.ca. 12.2.2015. CBC News. Viitattu 21.2.2015.
  4. Sun News Network shuts down after buyer fails to materialize thestar.com. 13.2.2015. Toronto Star. Viitattu 13.2.2015.

Aiheesta muualla[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]