Reichs-Rundfunk-Gesellschaft

Wikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun

Reichs-Rundfunk-Gesellschaft oli saksalainen vuonna 1925[1] toimintansa aloittanut radioverkko, jonka alaisuudessa toimi yhdeksän radioasemaa eri puolilla Saksaa.[2] Vuodesta 1933 alkaen verkko toimi Kansanvalistus- ja propagandaministeriön alaisuudessa.[3] Verkon lähetystoiminta lakkasi toisen maailmansodan lopussa, mutta virallisesti päätös verkon taustalla olleen yrityksen alasajosta tehtiin vasta kesäkuussa 1951 ja alasajoprosessi kesti vuoteen 1961 saakka.[1]

Lähteet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

  1. a b Reichs-Rundfunk-Gesellschaft m.b.H. (RRG) (PDF) Deutsche Rundfunkarchiv. Viitattu 22.11.2009. (saksaksi)
  2. Eberhard Kolb: The Weimar Republic, s. 97–98. Routledge, 2004. ISBN 978-0415344425. Google kirjat (viitattu 22.11.2009). (englanniksi)
  3. David Welch: The Third Reich Politics and Propaganda, s. 38–40. New York: Routledge, 2007. ISBN 0415275075. Kirjan verkkoversio (viitattu 22.11.2009). (englanniksi)
Tämä radioon liittyvä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Wikipediaa laajentamalla artikkelia.