Red Channels: The Report of Communist Influence in Radio and Television

Wikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Red Channels -julkaisun kansi.

Red Channels: The Report of Communist Influence in Radio and Television oli Yhdysvalloissa 22. kesäkuuta 1950 julkaistu pamfletti, joka sisälsi 151 radiossa ja televisiossa työskentelevän henkilön nimet, joiden epäiltiin kuuluneen vallankumouksellisiin järjestöihin ennen toista maailmansotaa. Pamfletin kirjoittivat entinen FBI-agentti Theodore Kirkpatrick ja oikeistolainen televisiotuottaja Vincent Harnett.

Julkaistut nimet oli kerätty useista lähteistä, joihin kuuluivat muun muassa oikeistolainen Counterattack -julkaisu, FBI:n asiakirjat ja Yhdysvaltain kommunistisen puolueen lehti Daily Worker. Listalla olleet henkilöt joutuivat Hollywoodin mustalle listalle siihen asti, kunnes HUAC (House of Un-American Activities Committee) oli heitä kuullut ja vakuuttunut henkilön jättäneen radikaalin menneisyytensä.

Merkittäviä listalla olleita nimiä[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Lähteet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Tämä historiaan liittyvä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Wikipediaa laajentamalla artikkelia.